Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Οι πραιτωριανοί του Χριστόφια

Είμαι ιατρός εγγεγραμμένος στον Παγκύπριο Ιατρικό Σύλλογο και μέλος εθελοντικών οργανώσεων όπως οι Γιατροί του Κόσμου, Εθελοντές Γιατροί, Ερυθρός Σταυρός και Ελληνική Ομάδα Διάσωσης. Δεν είμαι μέλος, ούτε υπήρξα, κανενός κόμματος στην Κύπρο. Με συνέλαβαν 400 μέτρα μακριά από το Προεδρικό, όπου προηγουμένως έδινα πρώτες βοήθειες σε ασθματικό διαδηλωτή, που είχε εισπνεύσει δακρυγόνο ουσία. Όταν έγινε η έφοδος των ΜΑΑΔιτών, με την ταυτόχρονη ρίψη δακρυγόνων, προσπάθησα να απομακρυνθώ, ασφυκτιώντας από τα δακρυγόνα, αλλά ταυτόχρονα εμφανίστηκαν οχήματα του αντιτρομοκρατικού ουλαμού. Με συνέλαβαν, παρότι τους δήλωσα από την πρώτη στιγμή την ιδιότητά μου. Μάλιστα μου είπαν ότι θα παρείχαν αυτοί τις πρώτες βοήθειες και εγώ δεν έπρεπε να βρίσκομαι εκεί.
Μας στοίβαξαν 13 άτομα σε μια κλούβα με χειροπέδες και, όταν φτάσαμε στον αστυνομικό σταθμό Στροβόλου, κατέβηκαν και μας έριξαν μέσα στο όχημα δακρυγόνο ουσία, παρουσία του επικεφαλής υπαστυνόμου που παρακολουθούσε απαθής. Άνοιξαν τις πόρτες του οχήματος αφού παρήλθαν 2 λεπτά και μας έριξαν βίαια στην άσφαλτο. Επί 4 ώρες μας είχαν καθήμενους στην άσφαλτο και όχι στα γραφεία του τμήματος. Είμασταν περικυκλωμένοι από μέλη του ΕΑΟ και ΜΑΑΔίτες. Οι περισσότεροι μας φέρονταν εχθρικά, αλλά δεν ασκούσαν υπέρμετρη βία. Ανάμεσάς μας άτομο ηλικίας 57 χρονών, βαριά τραυματίες και μόνιμος αξιωματικός της Εθνικής Φρουράς. Δύο από τους ΕΟΑ μας κτυπούσαν με γονατιές και γροθιές στο πρόσωπο, ενώ φορούσαμε χειροπέδες και καθόμαστε στην άσφαλτο παρουσία υπαστυνόμου και μας έβριζαν ότι είμαστε μ..νιά, πουστοκαλαμαράδες και πραξικοπηματίες. Δεν σεβάστηκαν ούτε την ηλικία μου, ούτε την ιατρική μου ιδιότητα. Ρώτησα έναν νεαρό που ήταν χτυπημένος δίπλα μου αν ήταν ανήλικος. Τότε ένας εκ των χακί αστυνομικών, που δεν έφερε νούμερα στην στολή του, μου είπε να μην μιλώ και να πάω να κάτσω στο πλάι. Τότε αυτός και ένας συνάδερφός του με έριξαν, ενώ έφερα χειροπέδες, στην άσφαλτο και, ενώ εγώ δεν πρόβαλα αντίσταση, ο πρώτος εξ αυτών με κτύπησε με το γόνατό του και μετά με το εσωτερικό του χεριού του στο πρόσωπο, βρίζοντάς με χυδαία. Ο υπαστυνόμος όχι μόνο δεν τον σταμάτησε, αλλά και στην καταγγελία του συμβάντος απομακρύνθηκε. Πρέπει να αναφέρω πως αυτός που με συνέλαβε, με χτύπησε μεν κατά την σύλληψή μου, παρόλο που δεν αντιστάθηκα, αλλά στην συνέχεια μου φέρθηκε με ευγένεια. Εν τούτοις, ενώ του ανάφερα ότι χτυπήθηκα από τον συνάδερφό του, δεν προέβηκε σε καμμιά ενέργεια.

Επί 3 ώρες καλούσα τους αστυνομικούς να μεταφέρουν άτομο με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που αιμορραγούσε στο νοσοκομείο. Το έπραξαν πολύ αργότερα. Το συγκεκριμένο άτομο, όταν μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μου ανέφερε πως ζήτησε την έλευση ιατροδικαστή, αλλά οι επί καθηκόντι κυβερνητικοί ιατροί δεν το έπραξαν. Επίσης δεν του έγινε αξονική τομογραφία. Δεν μας άφησαν να επικοινωνήσουμε με δικηγόρο, αλλά και με τους δικούς μας, ως τις 3 το πρωί.

Από την άλλη πλευρά του Προεδρικού, όπου δρούσαν ανένταχτοι και φοιτητές, ρίχνοντας πέτρες, έγιναν μόνο 3 συλλήψεις. Αντίθετα, μπροστά από το Προεδρικό, όπου βρισκόταν ο απλός κόσμος, σε απόσταση 300 μέτρων από την είσοδο του Προεδρικού, έγιναν 17, με την χρήση του αντιτρομοκρατικού ουλαμού.

Εμένα προσωπικά, κατά την σύλληψή μου, με κτύπησαν με ρόπαλο στο κεφάλι, παρόλο που δεν αντιστάθηκα στην σύλληψή μου. Ανάμεσα στους συλληφθέντες περιλαμβάνονται και δύο γυναίκες και ένας άντρας, που μπήκαν στο Προεδρικό ασφυκτιώντας από την χρήση δακρυγόνων. Κρατήθηκαν στο Προεδρικό μαζί με έναν ακόμα συλληφθέντα. Όπως μου ανέφερε ο άντρας, εξυβρίζονταν από μέλη της προεδρικής φρουράς, γιατί η μία εξ αυτών κατάγεται εξ Ελλάδος, ενώ η άλλη είναι Γερμανίδα. Ο άλλος συλληφθείς δεχόταν συνεχώς ύβρεις και κτυπήματα, ενώ τελούσε υπό σύλληψη, από φανατισμένους μη ένστολους αστυνομικούς. Μάλιστα, όταν ζήτησε νερό ένας εξ αυτών, αφού έβαλε το στόμιο του μπουκαλιού στο στόμα του το χτύπησε, με αποτέλεσμα να σχιστούν τα ούλα του.

Μεταφερθήκαμε στη συνέχεια στον αστυνομικό σταθμό Λακαταμίας, όπου ώσπου να τοποθετηθούμε στα κελιά μας δεν μας δόθηκε νερό, παρόλο που το ζητήσαμε επανελημμένα. Μας τοποθέτησαν ξεχωριστά από τους ΕΛΑΜίτες, πλην ενός 57χρονου υποψήφιου βουλευτή, τον οποίο δεν άφησαν για πολλές ώρες να ενημερώσει την οικογένειά του, σε μια πτέρυγα όπου κρατούνται παράνομοι μετανάστες που περιμένουν να απελαθούν.

Όπως με ενημέρωσε συγκρατούμενός μου, που είχε συλληφθεί και βρισκόταν στην κλούβα πριν γίνει η έφοδος της αστυνομίας και η σύλληψη των περισσοτέρων μας, οι ανώτεροι καλούσαν τους υφιστάμενους αστυνομικούς να προβούν σε πολλές συλλήψεις.

Κρατηθήκαμε εκεί μέχρι την μεταφορά μας στο ΤΑΕ Πύλης Πάφου, που έγινε αργά το απόγευμα της Τετάρτης, προφανώς κατόπιν άνωθεν εντολών για να ταλαιπωρηθούμε ψυχικά και σωματικά. Οδηγηθήκαμε εκεί τελευταίοι, άυπνοι και ταλαιπωρημένοι. Η συμπεριφορά των εκεί αστυνομικών ήταν άψογη, εντούτοις πήραν από εμάς δείγματα DNA. Στην αποδοχή της λήψης του υποχρεωθήκαμε από το γεγονός της έγγραφης πληροφόρησης ότι αν δεν συναινούσαμε θα ήταν πιθανή η άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος μας. Μου απαγγέλθηκαν κατηγορίες για παράνομη συνάθροιση με σκοπό τον τρόμο και πρόκληση θορύβου.

Είμαι αθώος και αρνούμαι την τέλεση οποιουδήποτε αδικήματος. Θεωρώ ότι έπραξα το χρέος μου ως ιατρός και ως άνθρωπος. Αλλά και ότι δεν προέβηκα σε καμμιά παράνομη πράξη. Μαζί με χιλιάδες κόσμου απότισα φόρο τιμής ως όφειλα ως Έλληνας Κύπριος έφεδρος αξιωματικός τεθωρακισμένω, αλλά και ως απλός πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας, για τους αδικοχαμένους νεκρούς που έπεσαν εν ώρα ειρήνης από παραλείψεις και σφάλματα άλλων, με απόλυτα ειρηνικό τρόπο.

Πλάι μου, κατά την μαζική χρήση χημικών δακρυγόνων, στέκονταν γυναίκες και παιδιά, αλλά και απλοί άνθρωποι του λαού. Ο λόγος που παρέμεινα στον χώρο μπροστά από το Προεδρικό, έστω και σε μεγάλη απόσταση ήταν ότι όταν ο κόσμος απομακρυνόταν κακήν κακώς, ασφυκτιώντας, φοβισμένος από την αναίτια και απρόκλητη, τουλάχιστον από την πλευρά της εισόδου του Προεδρικού, αστυνομική βία, βοήθησα συμπολίτες μου δίνοντάς τους νερό και με απλές πρώτες βοήθειες στον χώρο σταθμεύσεως του Ταχυδρομείου, που ευρίσκεται 400 μέτρα από την είσοδο του Προεδρικού. Ανάμεσά τους και ένας πατέρας με την τρίχρονη κορούλα του. Όταν κινήθηκα έξω από το Ταχυδρομείο με σκοπό να απομακρυνθώ, είδα ένα συνάνθρωπό μου να καταρρέει. Τότε τον υποβάσταξα με ακόμα ένα πρόσωπο στην στάση του λεωφορείου μπροστά από το Ταχυδρομείο. Μου ανέφερε ότι ήταν ασθματικός και εισέπνευσε δακρυγόνο. 2-3 φορές λιποθύμησε και τον επανέφερα. Τότε έγινε η έφοδος των αστυνομικών δυνάμεων και έγινε η σύλληψή μου, 500 τουλάχιστον μέτρα μακριά από την είσοδο του Προεδρικού. Δεν ήμουν όμως ο μόνος. Και άλλα άτομα ανάμεσα στους συλληφθέντες συνελήφθηκαν ακόμα και στο ύψος της ΣΟΕΔΥΚ. Έγκλημά τους ότι φορούσαν μαύρες μπλούζες, ότι διαμαρτυρήθηκαν για την αχρείαστη αστυνομική βία.

Πραγματικά λυπάμαι γιατί και οι αστυνομικοί δεν έχουν τίποτε να χωρίσουν από τον λαό. Αποτελούν εκλεκτά μέλη του, που εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων όπως αυτόν που με κτύπησε και με ύβρισε ενώ έφερα χειροπέδες, προασπίζουν την ασφάλεια και την έννομη τάξη του κράτους και οφείλουν να υπακούουν σε εντολές. Δεν τους κατηγορώ. Κατηγορώ αυτούς που τους έδωσαν τις εντολές αυτές για να τρομοκρατήσουν τον λαό και για να διώξουν ανθρώπους για τις ιδέες τους.

Κανένας πολιτικός της αντιπολίτευσης δεν μας συμπαραστάθηκε κατά την κράτησή μας.

Ι. Γ. Ιατρός



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου