Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος...

Γράφει η Αθηνά Παπαδοπούλου

Πολύ συχνά ακούω για την ανωτερότητα και το μεγαλείο των Ελλήνων εν συγκρίσει με τους άλλους λαούς, με αποτέλεσμα να ονομάζονται από κάποιους αχυροκέφαλους όλοι οι υπόλοιποι ανεξαιρέτως βάρβαροι, απολίτιστοι κτλ, επειδή δεν προσέφεραν στον παγκόσμιο πολιτισμό, όσα έχει προσφέρει ο Έλληνας.

Από τη μια, φυσικά, αυτό είναι αληθές σε γενικές γραμμές. Ότι δηλαδή κανείς άλλος πολιτισμός δε μπορεί να ξεπεράσει ή να συγκριθεί με τον ελληνικό. Αλήθεια, όμως, γιατί τα επιτεύγματα των προγόνων να δίνουν περισσότερη αξία σε έναν λαό πιθήκων, σε ανθρώπους που καυχιούνται για τιμές και δόξες που δεν τους ανήκουν; Μιλούν για ανώτερη φυλή κάποιοι, όταν οι ίδιοι δεν έχουν προσφέρει, αλλά ούτε και λάβει το παραμικρό απ’ όσα μπορούν να χαρακτηρίσουν έναν άνθρωπο ως πολιτισμένο. Υστερούν σε παιδεία, πνεύμα, ήθος και καλλιέργεια. Κι όμως, επειδή είναι φυλετικά η συνέχεια κάποιων γιγάντων του πνεύματος, καπηλεύονται την έννοια του πολιτισμού τους.

Αυτοί οι ίδιοι ξεχνούν, πως την Ελλάδα δεν την μετέτρεψε σε ουροδοχείο κανένας εξελιγμένος πολιτισμός, αλλά μυαλά που από καιρό έχουν περάσει στη λήθη, συνοδευόμενα από μια γερή δόση πρωτόγονης βαρβαρότητας και – πάνω απ’όλα – ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ!

Εδώ θα σταθώ και θα αναφερθώ κάπως εκτενέστερα, ξεκινώντας από το τι μου προκάλεσε όλες αυτές τις σκέψεις.

Πριν από μερικές μέρες ταξίδευα μόνη, κουβαλώντας ένα σάκο αρκετά βαρύ για το μέγεθος και την κούρασή μου. Κατεβαίνοντας από το τρένο μετά από πολλές ώρες ταξίδι, ένας αλλοδαπός, ο οποίος παρατηρούσε την προσπάθειά μου να σηκώσω το σάκο, με πλησίασε ευγενικότατα και μου είπε «Δεσποινίς, να σας βοηθήσω;» Πριν προλάβω να απαντήσω, μου είχε πάρει το σάκο από το χέρι και περπατούσε δίπλα μου. Προς στιγμήν φοβήθηκα μήπως αρχίσει να τρέχει, όμως μετά σκέφτηκα πως στο σταθμό υπήρχαν σεκιουριτάδες, οι οποίοι ελέγχουν τον καθένα που θέλει να μπει ή να βγει. Με πήγε, λοιπόν, ο αλλοδαπός μέχρι τα ταξί, άφησε το σάκο μου εκεί, με καλημέρισε και έφυγε.

Μερικές μέρες μετά, επιστρέφοντας από το ταξίδι, είχα τον ίδιο σάκο συν κάτι ακόμη αποσκευές. Παιδευόμουν εξουθενωμένη από την κούραση, όταν πάλι αλλοδαπός – ανάμεσα σε τόσους Έλληνες – ήταν αυτός που προσφέρθηκε να βοηθήσει. Αλλοδαπός ήταν κι εκείνος που σηκώθηκε να μου δώσει τη θέση του. Αλλοδαπός κι εκείνος που σταμάτησε να βοηθήσει έναν φίλο μου και κάλεσε ασθενοφόρο, όταν γύρισε το πόδι του στη μέση του δρόμου και, ενώ ούρλιαζε από τους πόνους, ούτε ένας από τους περαστικούς «Ελληναράδες» δεν έκανε τον κόπο να τον ρωτήσει έστω «τι έχεις, ρε αδερφέ;» Κι όμως, όλοι αυτοί οι αλλοδαποί χαρακτηρίζονται συλλήβδην ως «απολίτιστοι», επειδή δεν είναι Έλληνες ή λευκοί. Επειδή δεν έχουν την ιστορία μας ή το καύχημα των επιτευγμάτων μας. Αυτοί, όμως, μας δίνουν ενίοτε μαθήματα ανθρωπιάς. Γιατί, λοιπόν, να έχουν λιγότερη αξία ως άνθρωποι μόνο και μόνο επειδή γεννήθηκαν διαφορετικοίΣύμφωνοι, δεν τους θέλω στην Πατρίδα μου για κάποιους λόγους, αλλά γιατί να θεωρούνται σώνει και καλά βάρβαροι και κατώτεροι, ενώ η ανθρωπιά τους – και η συναισθηματική τους νοημοσύνη – μπορεί να είναι πιο ανεπτυγμένη από των λευκών;

Θα βιαστεί κανείς να με κατηγορήσει, ότι υποστηρίζω τους αλλοδαπούς ως άλλη αριστερίζουσα, δήθεν ανθρωπίστρια ανθελληνίδα, ότι λησμονώ τα εγκλήματα αλλοδαπών στη χώρα μας κτλ κτλ. Ποσώς μ’ ενδιαφέρει, όμως, το τι θα πει ο κάθε κρανιοκέφαλος, που δε μπορεί να πιάσει το νόημα. Γιατί αυτός ο καθένας είναι εκείνος που δολοφόνησε τον ελληνισμό, αφήνοντάς τον να παρακμάσει, επαναπαυόμενος σε επιτεύγματα άλλων, ξεχνώντας πως η ιδιοφυία των Ελλήνων έγκειτο σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός, ότι απ’ όσους πολιτισμούς και λαούς επισκέφθηκαν, φρόντισαν να πάρουν τα καλύτερα στοιχεία και ν’ απορρίψουν τα υπόλοιπα.

Συνοψίζοντας, και για να το κάνω πιο λιανά για όσους δεν εννοούν να καταλάβουν: 1) Αν δεν προσπαθείς έστω να φτάσεις το Σωκράτη σε πνεύμα, ήθος, διάνοια, μην αυτοονομάζεσαι συνεχιστής του. Είναι ύβρις κι εσύ γελοίος και ηλίθιος! 2) Όσους Παρθενώνες κι αν χτίσεις, όσες τέχνες ή επιστήμες κι αν γεννήσεις ή αναπτύξεις, όσα τεχνολογικά επιτεύγματα κι αν παρουσιάσεις, αν δεν έχεις ανθρωπιά, είσαι ένα τίποτα. Η ανθρωπιά είναι αυτή που έχει εκλείψει από τον κόσμο μας. Ο σεβασμός και η συμπάθεια. Όταν ο Έλληνας σταμάτησε να νοιάζεται για το γείτονά του, όταν σταμάτησε να τον πονάει ο πόνος του διπλανού του, όταν έπεσε στο τριπάκι του καπιταλισμού, ο οποίος προωθεί το «εγώ» μέσω του υπερκαταναλωτισμού, τότε ο Έλληνας ξέπεσε. Παρήκμασε. Έπαψε να είναι και Έλληνας και άνθρωπος.

Να τον χαίρεστε τον «πολιτισμένο» κόσμο σας! Μας ξέκοψε από τη μητέρα Φύση γεμίζοντάς μας με τα δώρα της δυτικοποίησης και, εν τέλει, μας ξέκοψε από τον ίδιο τον άνθρωπο - την ανθρώπινη φύση. Μας γέμισε εγωπάθεια, παρτακισμό, ανηθικότητα, ρήμαξε τη μητέρα Φύση με αλαζονεία, μας υποχρέωσε να τρώμε προϊόντα τυποποιημένα, άοσμα και άγευστα, αλλά, επειδή μας χάρισε το κινητό τηλέφωνο και τ’ αυτοκίνητο, τον ονομάσαμε πολιτισμένο…

Εμείς είμαστε οι «πολιτισμένοι», που με ξιπασμό αποκαλούμε τους άλλους κατώτερους και βάρβαρους. Εμείς, που δε νοιαζόμαστε για το συνάνθρωπο. Εμείς, που κοιτάζουμε στην πρώτη ευκαιρία είτε να βολευτούμε είτε να δειχθούμε. Εμείς, που καταστρέφουμε τη φύση που κάποιοι "απολίτιστοι" σέβονται, διαπράττοντας τη ΜΕΓΙΣΤΗ ύβρι. Εμείς, που αδιαφορούμε για την ανθρώπινη ύπαρξη και κοστολογούμε την ανθρώπινη ζωή βάζοντάς την ακόμη και σε ζυγαριά... Ως πού θα φτάσει αυτή η παρακμή του ανθρώπου δεν ξέρω. Κι ελπίζω να μη μάθω ποτέ…

6 σχόλια:

  1. Πόσο δίκαιο έχεις ... δεν το είχα σκευτεί ποτέ έτσι. Μακάρι να το καταλαβουν όλοι μια μέρα ότι εμείς φταίμε !!! Δες τους αρχαίους Έλληνες που είχαν αναπτυχθεί τόσο επειδή αγαπούσαν τη φύση και ήταν κομμάτι της και την τιμούσαν με τελετές και άλλα διάφορα. Έτσι ανάπτυξαν και το πνεύμα τους και έφτασαν να είναι φιλόσοφοι και επιστήμονες γιατί ήταν πρώτα απ'όλα άνθρωποι, είχαν κατανοήσει δηλαδή και σέβονταν την ανθρώπινη φυση. Μ'αυτό το σκεπτικό όντος εμείς είμαστε οι απολιτιστοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τα συγχαρητήρια είναι λίγα για την ξεκάθαρη και αντικειμενική σας θέση πάνω στα ουσιαστικά αυτά θέματα που αφορούν όλους μας.....μπράβο σας...!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Οἱ Φράγκοι δὲν πρέπει νὰ νομίζουν, ὅτι δὲν βαραίνει καὶ γονατίζει κι᾿ ἐμᾶς ὅλη αὐτὴ ἡ Ἀσήκωτη ΔΟΞΑ, καὶ δὲν μᾶς καίει τὸ κεφάλι τὸ Πύρινο Στέμμα ποὺ λέγεται: ΕΛΛΗΝ. [...] Καὶ ἐπειδὴ τὸ ΓΕΓΟΝΟΣ εἶνε αὐτό, ἔχετε βαρύτατα, ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ νὰ ἐκτελέσετε. Χωρὶς νὰ τὰ ἐκτελεῖτε δὲν ἔχετε κανένα δικαίωμα νὰ φέρετε τὸ ὄνομα ΕΛΛΗΝ.»
    Περικλής Γιαννόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυρία Παπαδοπούλου μου συγνώμη , αλλά δεν συμφωνώ με τα λεγόμενά σας !!!!!
    Επειδή σας βοήθησαν στην μεταφορά των αποσκευών σας αλλοδαποί , πρέπει να αμαυρώνετε την ανθρωπιά και το ήθος όλων αυτών που σας απαξίωσαν , κατά την γνώμη σας , και δεν σας έτειναν χείρα βοηθείας ?
    Δέν μου λέτε , ζητήσατε την βοήθεια κάποιου από τους περαστικούς που λέτε ότι προσπεράσατε ?
    Δέν μου λέτε , ΤΑΧΙ δέν υπήρχαν ?
    Δέν μου λέτε , κινητό δεν είχατε ?
    Δέν μου λέτε , συγγενείς δεν έχετε ?
    Δέν μου λέτε , φίλους δεν έχετε ?
    Δέν μου λέτε , η Βαλίτσα σας ρόδες δεν είχε ?
    Δέν μου λέτε , θεωρείτε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν οι Βαστάζοι της εποχής των ή είχαν στην δούλεψή τους Βαστάζους ?
    Δέν μου λέτε Κυρία μου , από ποιά χώρα ήρθατε ?
    και σε ποιάν χώρα βρίσκεσθε ?
    Διαλέξτε λοιπόν τις χώρες αυτών των αλλοδαπών , με τις ευγενικές ψυχές να πάτε να ζήσετε , εκεί όπου αυτοί οι ευγενικοί και καλόψυχοι άνθρωποι δεν είναι πίθηκοι ή πιθηκ(ο)ίζωντες !!!!!
    Διότι εδώ είναι Ελλάδα και κτοικείται από λίγους Έλληνες οι οποίοι δίνουν και το βρακί τους όταν τους ζητούν Βοήθεια !!!!!
    Εσείς Κυρία μου ΔΕΝ γνωρίζετε τίποτα για αυτόν τον Λαό ((((((((( έτσι τουλάχιστο δίχνετε αγανακτισμένη μου Κυρία (?) ))))))), και επειδή και εσείς αλλά και ο γνωστός σας , δεν ζητήσατε την βοήθεια κανενός (εγωϊστές ή ντοπιάριδες γάρ) , πάρτε πίσω ότι είπατε για αυτόν τον Λαό , για να μήν σας πάρει και σας ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Άλλος ένας απ'αυτούς που δεν πιάνουν την ουσία και το νόημα, παρανοώντας ίσως και επί σκοπού, γιατί η αλήθεια πονάει.
    Το νόημα, λοιπόν, δίνεται όσο πιο σαφέστατα μπορεί να δοθεί στην τρίτη παράγραφο από το τέλος. Το κείμενο δε γράφτηκε ούτε για να υποστηρίξει τους αλλοδαπούς ούτε για να θάψει τους Έλληνες, αλλά για να δώσει σε κάποιους τροφή για σκέψη. Προφανώς και δεν αναφέρομαι σε κανέναν λαό συνολικά. Καλοί και κακοί υπάρχουν παντού. Αυτό που με στενοχωρεί, όμως, είναι οι κακοί Έλληνες, γιατί αυτοί είναι αίμα μου. Οι άλλοι δε μ'ενδιαφέρει τι κάνουν, εφ'όσον το κάνουν στις δικές τους Πατρίδες. Γι'αυτό και για τους Έλληνες θα μιλώ και τους Έλληνες θα δαγκώνω ως αλογόμυγα (δανείζομαι την έκφραση από το Σωκράτη, που ονόμαζε τον εαυτό του έτσι, όταν κάποιοι του επιτίθοντο όπως εσείς σε 'μένα).
    Αλήθεια, γιατί επικεντρώνεστε μονάχα σ'εκείνα που σας βολεύουν για να με κατηγορήσετε και δε δίνετε σημασία σε ΟΛΑ όσα γράφω; Αυτή είναι η ελληνική σας σκέψη; Η αντικειμενικότητα, αγαπητέ μου, είναι κάτι δύσκολο να επιτευχθεί και απαιτεί καθαρή σκέψη κι όχι προσκόλληση σε φανατισμούς και μονόπλευρες απόψεις κατά το συμφέρον μας. Η ελληνική σκέψη διέπεται πρωτίστως από την Αλήθεια - η οποία άλλωστε οδηγεί και στο γνώθι σαυτόν - και, ως γνωστόν, η Αλήθεια πονάει...
    Στις ερωτήσεις σας φυσικά όλο και κάποια απάντηση θα υπάρχει. Ίσως και περισσότερες από μία. Δε θα μπω στον κόπο να αναλύσω, όμως, δεν είναι αυτό το θέμα και δε σας πέφτει και λόγος στην τελική.
    Όσο για τις απειλές σας, προσπαθήστε να τις "πετάξετε" εκεί που ίσως εισακουστούν. Εγώ πάντα ελεύθερα έλεγα την άποψή μου και ελεύθερα θα συνεχίσω να την λέω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτα που εκαναν αυτοι οι αλλοδαποι σε σας,τα εχω κανει μυριες οσες φορες εγω εδω, στην ξενη γη, που ζω σαν αλλοδαπη,οπως και στην Ελλαδα.
    Μεγαλωσα με δασκαλους οι οποιοι ητανε εντιμοι, αξιοπρεπεις και πολυ καλοι χριστιανοι.Το ευαγγελιο και το κατηχητικο σχολειο,ηταν στις μερες μου αναποσπαστα κομματια της εκπαιδευσης μας. Να ειναι αιωνια η μνημη των δασκαλων και της μητερας μου,που μου τα εμαθαν αυτα!

    Γιωτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή